بخشودگی بیمه ای كارفرمایان خوش حساب
محمدحسن زدا گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده، کارگاههایی که به دلایل غیر ارادی از جمله حوادث غیرمترقبه و همچنین تحریمهای ظالمانه و نوسانات نرخ ارز امکان پرداخت حق بیمه را نداشتهاند، میتوانند با...
یکی از برنامههای مهم و مورد تاکید دولت یازدهم، تلاش برای جلب رضایت بیشتر مردم در دستگاههای اجرایی است و بر این اساس، تاکنون بخشنامههایی چون مقابله جدی با پدیده رشوهخواری و تشویق کارمندان و مدیران متعهد ابلاغ و اجرایی شده است.
بر این اساس، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور با صدور بخشنامهای خطاب به کلیه دستگاههای اجرایی با ابراز تاسف از اینکه طی سالهای اخیر مصوبات مربوط به تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع اجرایی نشده است، تاکیدات زیر را به عنوان ابلاغیه جدید تعیین کرده است:
- شناسایی، اولویتبندی و مستندسازی فرآیندهای اختصاصی و مشترک انجام کار مرتبط با ارباب رجوع
- بهبود، اصلاح و مکانیزه کردن فرآیندهای اختصاصی و مشترک مورد عمل مرتبط با ارباب رجوع که تاکنون اصلاح نشده
- سنجش و ارزیابی نحوه اجرای فرآیندهای اصلاحشده
- بهروزرسانی خدمات اختصاصی قابل ارائه به مردم در سایت مربوطه
- تدوین، آموزش و عملیاتی کردن منشور اخلاقی کارکنان
- توجه به تخصیص فضای اداری مناسب و امکانات لازم برای آسایش و تکریم ارباب رجوع
- انتخاب و ارزیابی شیوههای مناسب اطلاعرسانی نحوه ارائه خدمات متناسب با شرایط ارباب رجوع
- اطلاعرسانی نحوه ارائه خدمات به مردم از طریق نصب تابلوی راهنما در مبادی ورودی و در معرض دید مراجعین
- تهیه و توزیع بروشور بین ارباب رجوع و مخاطبین
- راهاندازی خط تلفن گویا برای راهنمایی مردم
- پایش، سنجش و ارزیابی مستمر رضایتمندی ارباب رجوع و تعیین میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائهشده
- انتخاب و انتصاب بازرسان واجد شرایط متعهد و متخصص
- تهیه برنامه زمانبندی برای بررسی و اعمال نظارت از واحدهای ستادی و خارج از مرکز
- تشویق و تنبیه مدیران، کارشناسان و کارکنان بر اساس ضوابط و ساز و کارهای تعیینشده و نتایج نظرسنجیها و شکایات ارباب رجوع از عملکرد آنان
این مصوبه به شماره 200/ 93/ 5697 به تمام دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شده و بالاترین مقام اجرایی دستگاه و استانداران مسئول اجرای آن هستند و اقدامات انجامشده هر 3 ماه یک بار باید به معاونت توسعه مدیریت رئیسجمهور گزارش شود.
نظرات