بخشودگی بیمه ای كارفرمایان خوش حساب
محمدحسن زدا گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده، کارگاههایی که به دلایل غیر ارادی از جمله حوادث غیرمترقبه و همچنین تحریمهای ظالمانه و نوسانات نرخ ارز امکان پرداخت حق بیمه را نداشتهاند، میتوانند با...
آیین نامه اجرایی ماده 40 قانون خدمات كشوری پس از تصویب، از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، وزیران عضو كمیسیون امور اجتماعی و دولت الكترونیك در نشست سیزدهم دیماه سال 1388 بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییسجمهوری و به استناد تبصره 'سه' ماده 40 قانون مدیریت خدمات كشوری، مصوب 1386 با رعایت جزء 'ط' بند 'یك' تصویب نامه شماره 158795/ت38856ه مورخ یكم دیماه 86 آییننامه اجرایی ماده 40 قانون مدیریت خدمات كشوری تصویب شد.
براساس ماده 'یك' آییننامه اصطلاحات ذیل در معانی مشروح مربوط به كار می روند.
دستگاههای اجرایی شامل دستگاههای موضوع ماده 'پنج'قانون مدیریت خدمات كشوری، معاونت شامل معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییسجمهوری و گذرگاه خدمات الكترونیك دولت به عنوان زیرساخت امن و مركزی برای یكپارچه سازی سامانه های نرم افزاری و پایگاه های داده دستگاه های اجرایی از طریق مبادله و پردازش پیامهای اكترونیكی مربوط به استعلامات و تبادلات اطلاعاتی، در چارچوب استانداردها و سیاستهای امنیتی مشخص عمل كنند، است.
در این آیین نامه آمده است ، محل استقرار گذرگاه خدمات الكترونیك دولت در مركز داده مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری و بستر ارتباطی مورد استفاده، شبكه دولت خواهد بود.
همچنین براساس یكی دیگر از مواد این آیین نامه، تامین تجهیزات، نرم افزارها، امنیت و فناوریهای مورد نیاز و تقویت بستر ارتباطی برای راه اندازی گذرگاه خدمات الكترونیك دولت و پشتیبانی فنی و امنیتی و نگهداری آن و همچنین برقراری ارتباط بین بانكهای اطلاعاتی و نرم افزارهای دستگاه های دولتی با سامانه یاد شده با هماهنگی هیات انجام می شود.
در این آیین نامه آمده است، نیروی انسانی مورد نیاز برای راه اندازی و پشتیبانی سامانه یاد شده توسط معاونت در قالب ساختار تشكیلاتی مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری تامین خواهد شد.
در ماده 'پنج' آیین نامه اجرایی آمده است: به منظور تعیین اقلام اطلاعاتی لازم جهت اشتراك گذاری، كد گذاری و سیاستهای امنیتی ناظر معاون نوسازی و تحول اداری معاونت (رییس هیات)، معاون ذیربط وزارت اطلاعات، معاون ذیربط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان ثبت احوال كشور، رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، مدیرعامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران، معاون ذیربط معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهوری، رییس مركز آمار ایران، معاون ذیربط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، دو نفر صاحبنظر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پیشنهاد دبیر هیات و تایید رییس هیات، رییس امور توسعه دولت الكترونیك معاونت (دبیر هیات) از این اعضا تشكیل شده است. همچنین دبیرخانه هیات در محل معاونت خواهد بود.
طبق این آیین نامه، دستگاههای اجرایی موظفند ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ این آیین نامه نماینده تام الاختیار و صاحب نظر خود را با امضای بالاترین مقام دستگاه به عنوان مسوول هماهنگی به دبیرخانه هیات معرفی كنند.
نظرات