راه اندازی سامانه خودپذیرش مسافر فرودگاه مهرآباد

مسافران پروازهای داخلی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ازاین پس می توانند از سامانه خود پذیرش مسافر، كارت پرواز خود را دریافت كنند .

به گزارش روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این سرویس برای نخستین بار در كشور توسط هما به مسافران ارایه می گردد.
براین اساس مسافران پس از ورود به این سامانه و انتخاب یكی از پنج گزینه شماره بلیت الكترونیكی، مسیر پرواز ، شماره پرواز ، كد پیگیری رزرو جا ،گذرنامه ،كارت اعتباری یا كارت كثیرالسفر و وارد كردن اطلاعات درخواستی می توانند بلافاصله كارت پرواز خود را دریافت نمایند.
استفاده از این سرویس موجب كاهش ازدحام مسافران مقابل كانترپذیرش مسافر می شود و مردم می توانند سه ساعت قبل از پرواز با مراجعه به دستگاه و انتخاب شماره صندلی خود، شخصا كارت پرواز خود را دریافت كنند.
همچنین درصورتی كه مسافر به همراه خود بار داشته باشد، پس ازدریافت كارت پرواز می تواند به جایگاه تحویل بار مراجعه و بدون معطلی بار خود را تحویل دهد.
از نكات قابل توجه این سامانه هشدار درمورد به همراه نداشتن بارهای ممنوعه است كه این امر مشكلات مسافر را در زمان تحویل باركاهش می دهد.
این سیستم به دو زبان فارسی وانگلیسی طراحی شده است و كارت پرواز را در فاصله زمانی سه ساعت تا نیم ساعت مانده به انجام پرواز تحویل می دهد و قبل و پس از این مقطع زمانی فعال نیست .
هم اكنون تعداد 10 دستگاه سامانه خودپذیرش درترمینال 2 فرودگاه مهرآباد مستقر شده و پیش بینی می شود در آینده این سیستم درفرودگاه امام خمینی (ره) و سایر نقاط پروازی 'هما' در داخل كشور راه اندازی شود.
هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام كرده كه آماده ارایه این سرویس به سایر شركت های هواپیمایی طرف قرارداد خود است .
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مديريت محتواي درگاه خدمات الكترونيكي ايران منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • متن تشخیص هویت Refresh CAPTCHA Refresh CAPTCHA