بخشنامه مهم دولت درباره تکریم ارباب‌رجوع

 یکی از برنامه‌های مهم و مورد تاکید دولت یازدهم، تلاش برای جلب رضایت بیشتر مردم در دستگاه‌های اجرایی است و بر این اساس، تاکنون بخشنامه‌هایی چون مقابله جدی با پدیده رشوه‌خواری و تشویق کارمندان و مدیران متعهد ابلاغ و اجرایی شده است.

بر این اساس، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی با ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های اخیر مصوبات مربوط به تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع اجرایی نشده است، تاکیدات زیر را به عنوان ابلاغیه جدید تعیین کرده است:

- شناسایی، اولویت‌بندی و مستندسازی فرآیندهای اختصاصی و مشترک انجام کار مرتبط با ارباب رجوع

- بهبود، اصلاح و مکانیزه کردن فرآیندهای اختصاصی و مشترک مورد عمل مرتبط با ارباب رجوع که تاکنون اصلاح نشده

- سنجش و ارزیابی نحوه اجرای فرآیندهای اصلاح‌شده

- به‌روزرسانی خدمات اختصاصی قابل ارائه به مردم در سایت مربوطه

- تدوین، آموزش و عملیاتی کردن منشور اخلاقی کارکنان

- توجه به تخصیص فضای اداری مناسب و امکانات لازم برای آسایش و تکریم ارباب رجوع

- انتخاب و ارزیابی شیوه‌های مناسب اطلاع‌رسانی نحوه ارائه خدمات متناسب با شرایط ارباب رجوع

- اطلاع‌رسانی نحوه ارائه خدمات به مردم از طریق نصب تابلوی راهنما در مبادی ورودی و در معرض دید مراجعین

- تهیه و توزیع بروشور بین ارباب رجوع و مخاطبین

- راه‌اندازی خط تلفن گویا برای راهنمایی مردم

- پایش، سنجش و ارزیابی مستمر رضایت‌مندی ارباب رجوع و تعیین میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه‌شده

- انتخاب و انتصاب بازرسان واجد شرایط متعهد و متخصص

- تهیه برنامه زمان‌بندی برای بررسی و اعمال نظارت از واحدهای ستادی و خارج از مرکز

- تشویق و تنبیه مدیران، کارشناسان و کارکنان بر اساس ضوابط و ساز و کارهای تعیین‌شده و نتایج نظرسنجی‌ها و شکایات ارباب رجوع از عملکرد آنان

این مصوبه به شماره 200/ 93/ 5697 به تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شده و بالاترین مقام اجرایی دستگاه و استانداران مسئول اجرای آن هستند و اقدامات انجام‌شده هر 3 ماه یک بار باید به معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور گزارش شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مديريت محتواي درگاه خدمات الكترونيكي ايران منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • متن تشخیص هویت Refresh CAPTCHA Refresh CAPTCHA