حمایت های فنی سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه بازی های رایانه ای

 وزارت ارتباطات به منظور توسعه گسترش بازی های رایانه ای خصوصا بازی های پرخطر (online) حمایت خود را در بخش های مختلف از جمله بخش فنی زیرساختی عملیاتی خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس علی حکیم جوادی در مراسم امضاء تفاهم نامه با مرکز رسانه های دیجیتال ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هر روزه با یک تحول جدید در حوزه فناوری اطلاعات و تاثیر ی که این بخش در حوزه های مختلف دارد، مواجه هستیم.
وی افزود : امروز با همت وزارت ارشاد در برپایی مسابقات برخط دیجیتالی شاهد ایجاد یک خدمت، بستر فناوری اطلاعات هستیم که تحولی بزرگ را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: بازی یکی از بخش های مهم در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود به گونه ای که از سال 2002 تا کنون درآمدهای حاصل از این صنعت از 1/8 میلیارد دلار به 44/8میلیارد دلار رسیده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که 120 هزار نفر در سطح دنیا در این حوزه مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: آمار اطلاعات موجود بیانگر تاثیرگذار بازی های رایانه ای در حوزه اقتصادی است.
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این حوزه تلاش دارد تا زیرساخت های دسترسی به ارتباطات را ایجاد کرده و پهنای باند لازم را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
علی حکیم جوادی با اشاره به دیگر اقدامات مد نظر به منظور توسعه بازی های رایانه ای گفت: ایجاد مراکز داده داخلی و ایجاد آزمایشگاه هایی که موتورهای بازی های را بررسی بر تاییدیه های فنی را به آن ها ارایه کند از دیگر برنامه های مد نظر است که در تعامل با وزارت ارشاد عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که سازمان فناوری اطلاعات ایران به لحاظ محتوایی در این حوزه تخصصی وارد نخواهد شد تاکید کرد : در تلاش هستیم تا با حمایت در بخش های مختلف از جمله حمایت های فنی در کنار وزارت ارشاد به رشد و توسعه در این حوزه کمک کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مديريت محتواي درگاه خدمات الكترونيكي ايران منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • متن تشخیص هویت Refresh CAPTCHA Refresh CAPTCHA