نرخ تعرفه های پستی 30 درصد افزایش یافت

 ˈمحمدحسن کرباسیانˈ افزود: با توجه به قیمت تمام شده خدمات پستی در سال 89 براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سال گذشته 40 درصد افزایش نرخ داشتیم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در سال جاری نیز 30 درصد دیگر به نرخ خدمات پستی اضافه شده که در واقع هم اکنون 70 درصد قیمت تمام شده خدمات پستی از مشتریان اخذ می شود.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مشتری اصلی خدمات پستی دستگاه های دولتی هستند و حدود 70 درصد خدمات شرکت پست مربوط به سازمان ها و دستگاه های دولتی است، بنابراین افزایش نرخ خدمات پستی تاثیری در اقتصاد خانوار ندارد.

کرباسیان افزود: با توجه به پایین بودن نرخ خدمات پستی افزایش تعرفه ها تاثیری در سبد خانوار نداشته و همچنان قیمت تمام شده در حد مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: پست به عنوان دستگاه خدمات رسان به مردم از امنیت و اطمینان ویژه در جابجایی مرسولات و ارائه خدمت برخوردار است که این مهم در سال های اخیر با ورود به عرصه های الکترونیکی دو چندان شده است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: خصوصی سازی پست از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت درحال پیگیری است و طبق زمان بندی تا سال 93 اجرا خواهد شد.

کرباسیان یادآور شد: تاکنون در دنیا تقسیم پست به دو بخش دولتی و خصوصی انجام نشده و این موضوع برای اولین بار در ایران مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: واگذاری امور تصدی گری پست به بخش خصوصی و انجام امور حاکمیتی درقالب بخش دولتی در صورت آماده سازی کامل زیر ساخت ها و برنامه ریزی های بلند مدت مزایای مطلوبی را به همراه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مديريت محتواي درگاه خدمات الكترونيكي ايران منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • متن تشخیص هویت Refresh CAPTCHA Refresh CAPTCHA