ایجاد سامانه مشترك بیمه، ناجا، پست و ثبت احوال

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از برقراری سامانه آنلاین تبادل اطلاعات بین بیمه، ناجا، پست و ثبت احوال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: درصدد استقرار شبکه شتابی همانند سیستم بانکی در صنعت بیمه هستیم.

مهدی نوروزی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه مرکزی مطابق توافقات خود اطلاعات لازم بیمه گذاران را از طریق سیستمی آنلاین از نیروی انتظامی دریافت می‌کند، اظهار داشت: دراین سیستم با ارائه پلاک خودرو و یا شماره شاسی، شرکت‌های بیمه می‌توانند از مشخصات پشت و روی کارت خودور اطلاع کسب کرده و با استعلام آنها این موارد را در روند صدور بیمه‌نامه متقاضیان لحاظ نمایند.
وی ضمن بیان این مطلب که بیمه مرکزی برای تجمیع اطلاعات مذکور در سایت خود گزینه‌ای تحت عنوان "استعلام خودرو" را منظور و در صدد تکمیل اطلاعات خودرو‌های بیمه گذاران است، افزود: با تجمیع این اطلاعات در سایت بیمه مرکزی امیدواریم در آینده شاهد یک لینک مستقیم میان اطلاعات بیمه‌نامه‌ها و اطلاعات خودورها باشیم.
نوروزی با تأکید براینکه این اطلاعات در شرایط فعلی در اختیار شرکت‌های بیمه و نیروی انتظامی قرار گرفته در ادامه به برخی از مشکلات زیر ساختی اجراء کامل این سیستم در سطح کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد نحوه دریافت اطلاعات بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه است چراکه عمده شرکت‌ها در یک بازه‌های زمانی اطلاعات خود را در این سیستم وارد می کنند که این امر در آنلاین بودن سیستم تأثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش فارس، فروش اقساطی بیمه‌نامه شخص ثالث در چند ماه اخیر با واکنش مخالف و موافق برخی از مسئولان بیمه‌ا‌ی کشور مواجه شده به نحوی که عده‌ای فروش قسطی بیمه‌نامه شخص ثالث را به نفع بیمه گران ندانسته و از ارائه آن به بیمه گذاران ممانعت می‌کنند.
با در نظر گرفتن این نکته که نیروی انتظامی بیمه‌نامه‌ افراد را در مواقعی مورد بررسی قرار می‌دهد؛ تکلیف کسانی که بیمه‌نامه قسطی خریداری کرده اما اقساط خود را پرداخت نکرده باشند با ابهامتی رو به رو است. چراکه هر زمان که با پلیس مواجه می‌شوند دارای بیمه‌نامه بوده و به ظاهر مشکلی از جانب نیروی انتظامی در این خصوص وجود ندارد.
در این مسیر وجود یک سیستم آنلاین در فروش بیمه نامه میان نیروی انتظامی و شرکت‌های بیمه اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند که تا‌کنون این موضوع اجرایی نشده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در این خصوص مهم‌ترین مشکل استقرار سیستم مذکور را عدم پیش‌بینی آن از جانب مسئولان صنعت بیمه می‌داند و معتقد است باید با ایجاد یک جلسه فنی میان مسئولان صنعت بیمه و نیروی انتظامی مورد فوق بررسی و از طریق وب، تبادل اطلاعات میان این دو بخش به صورت آنلاین برقرار شود.
وی اضافه کرد: بنده معتقدم فروش اقساطی بیمه‌نامه شخص ثالث و همکاری نیروی انتظامی در این راستا یک موضوع بین دستگاهی بوده و محقق شدن آن توافقات لازم را با نیروی انتظامی می‌طلبد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مديريت محتواي درگاه خدمات الكترونيكي ايران منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • متن تشخیص هویت Refresh CAPTCHA Refresh CAPTCHA