• اخبار
  • اخبار فناوری - مهم ترین اخبار

توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بین الملل از 300G به 20 T

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از این شرکت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران، یاد کرد و افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین شبکه Backbone را بر عهده دارد و در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از این شرکت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران، یاد کرد و افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین شبکه Backbone را بر عهده دارد و در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس خسروی که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس ظرفیت اوراسیا 2015 ترکیه  در جمع نمایندگان کشورهای این منطقه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:  استقبال جمعیت جوان و بازار فعال مخابراتی ایران از اینترنت با ظرفیت بالا و کیفیت سرویس خوب، زمینه لازم جهت رشد و توسعه زیرساخت های ارتباطی در این کشور را فراهم کرده است.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص سیاست های توسعه ای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقا ظرفیت اینترنت بین الملل از 2T به 8T تا سال 2017 و 16T تا پایان سال 2020 برنامه ای است که در این شرکت تدوین شده است .

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بین الملل از 300G به 20 T در 2017 و30T  تا سال  2020 راپیش بینی کرده ایم .

وی با تاکید بر این نکته که  هیچ محدودیتی پیش روی شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد، تصریح کرد: این شرکت از هرگونه مشارکت بین المللی در این عرصه استقبال می کند.

مهندس خسروی درخصوص تاثیر تنظیم مقررات بر آینده ICT  کشور گفت: اجرای سیاستهای خصوصی سازی از یکسو و باز شدن فضای تجاری جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر، زمینه مناسبی  برای سرمایه گذاریهای خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم می کند.

 وی مشارکت در پروژه های توسعه خدمات مخابراتی در سطح ایران و منطقه را از جمله اولویتهای شرکت ارتباطات زیرساخت دانست که نقش ویژه‌ای در افزایش رشد اقتصادی کشوربازی می کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص استراتژی ایران برای ورود به بازار مخابراتی منطقه اوراسیا تصریح کرد: خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارائه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است.

منبع: رکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات