شرایط و نحوه انتقال به داخل دانشجویان ایرانی

 نحوه و فرآیند رسیدگی به درخواست‌های انتقال به داخل دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در باره زمانبندی این فرایند، اعلام کرد: درخواست‌هایی که دربازه زمانی بهمن ماه لغایت پایان خردادماه هر سال ثبت گردد در صورت تکمیل بودن مدارک، برای نیمسال اول سال تحصیلی قابل رسیدگی بوده و درخواست‌های ثبت شده پس از تاریخ فوق صرفا برای نیمسال دوم سال تحصیلی قابل بررسی خواهد بود.

براین اساس درخواست‌های ثبت شده( مشروط به عدم نقص پرونده و پرداخت هزینه) توسط سامانه جهت بررسی و اعلام نظر به دانشگاه‌های مورد نظر متقاضی ارسال می‌شود و در صورت موافقت نهایی دانشگاه با انتقال متقاضی، ضروررتی به نامه نگاری با سازمان اموردانشجویان وجود ندارد.

دقت در انتخاب رشته محل در دانشگاه مورد نظر متقاضی و اطمینان از وجود مقطع تحصیلی مورد نظر (کاردانی یا ....) ، دو موضوه مورد تاکید سازمان امور دانشجویان است.

گفتنی است، اطلاعات مربوط به رشته محل‌ها در سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org ثبت شده است.

داوطلبان همچنین توجه داشته باشند، قبل از اقدام به ثبت نام الزاما باید نسبت به تایید صحت و صدور مدراک خود توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تحصیل اقدام کرده و مدارک‌شان توسط دارالترجمه رسمی در داخل کشور ترجمه ششده باشد. در عین حال مدارک تحصیلی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی که در خارج از ایران اخذ شده نیز باید به تایید وزارت آموزش و پرورش رسیده باشد.

براساس اعلام سازمان امور دانشجویان، مدارک تحصیلی دانشگاهی مقاطع قبلی (اخذ شده از خارج کشور) باید ابتدا توسط اداره کل دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان ارزشیابی، معادل سازی و پس از تایید، درخواست انتقال در مقطع بالاتر ارائه شود.

متقاضیان انتقال می‌توانند جهت اطلاع از پاسخ دانشگاه‌ها در سامانه از طریق بخش پیگیری درخواست از آخرین وضعیت درخواست خود، آگاهی حاصل و در صورت اعلام موافقت دانشگاه با همراه داشتن ترجمه واصل مدارک به دانشگاه پذیرش کننده مراجعه نمایند.

تاکید می‌شود که متقاضیان هنگام ثبت تقاضا و اطلاعات و ارائه مدارک، دقت کنند زیرا مسئولیت عواقب هر گونه اشتباه و یا ارائه اطلاعات نادرست ب عهده متقاضی خواهد بود.